Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Υπάρχουν και καλά νέα...
 Από τα ΝΕΑ της 2-4-13 αναρτώ ένα ενδιαφέρον δημοσίευμα του Μάνου Χαραλαμπάκη με τίτλο "Άριστα στην εκπαίδευση παιδιών μουσουλμάνων" και με επίτιτλο "Ραγδαία αύξηση στους μαθητές πέτυχε το ειδικό πρόγραμμα στα 15 χρόνια λειτουργίας του". Το κείμενο:

    " Τα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη που το 1997 πήγαιναν λύκειο ήταν μόλις 549. Σήμερα φοιτούν 2.959. Αύξηση 440%. Όσο για τη διαρροή των μειονοτικών μαθητών από την 9χρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση, το 2000 ήταν 65% και μέσα σε δέκα χρόνια (2011) έπεσε στο 30%.
  Αυτά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα είναι μερικά από αυτά που πέτυχε το πρόγραμμα "Εκπαίδευσης των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη" που φέτος συμπληρώνει 15 χρόνια λειτουργίας. Θεωρούνται, δε, πρωτόγνωρα για τα διεθνή δεδομένα.
  Την περασμένη Παρασκευή το πρόγραμμα γιόρτασε τα γενέθλιά του με μια εκδήλωση στην ασφυχτικά γεμάτη αίθουσα του βιβλιοπωλείου Ιανός. Οι υπεύθυνοι καθώς και τα παιδιά που είναι σήμερα φοιτητές περιέγραψαν τα άλματα που έγιναν στην εκπαίδευση, αλλά και στις προσωπικές τους εμπειρίες.
  Η ειδική σύμβουλος του προγράμματος, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Θάλεια Δραγώνα, τόνισε στο ξεκίνημα της παρουσίασης πως ό,τι πέτυχε το πρόγραμμα οφείλεται στη συνεργασία εκατοντάδων ανθρώπων.
  Στους δυο βασικούς παράγοντες που βοήθησαν στην επιτυχία του προγράμματος -την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και τη στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας - αναφέρθηκε η επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος, ομότιμη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Άννα Φραγκουδάκη. Όπως σημείωσε, από το 2000 τα παιδιά που φοιτούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πολλαπλασιάστηκαν, "Αυτό δεν είναι συνηθισμένο διεθνώς. Χρειάζονται πολύ περισότερα από δέκα χρόνια. Επίσης, σήμερα τα κορίτσια της μουσουλμανικής μειονότητας που φοιτούν στο γυμνάσιο και στο λύκειο πλησιάζουν τον εθνικό μ. όρο". Από 611 στο γυμνάσιο έγιναν 1.513. Στο λύκειο από 310 έγιναν 756.
  Την προσωπική της εμπειρία αφηγήθηκε η Σεριφέ Σιράκ, φοιτήτρια σήμερα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, με καταγωγή από χωριό της Ξάνθης. Στο πρόγραμμα συμμετείχε από το δημοτικό, "στα δημιουργικά εργαστήρια νέων. Εκεί έμαθα πολλά για την ομαδικότητα". Πέρυσι η κοπέλα συμμετείχε στο πρόγραμμα από άλλη σκοπιά. Ήταν εμψυχώτρια στις παιδικές κατασκηνώσεις. Τόνισε πως χάρη στο πρόγραμμα αυξήθηκε ο αριθμός των νέων της μειονότητας που σπουδάζουν.
  Η ευρωβουλευτής της ΝΔ και π. υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου συνεχάρη τους υπευθύνους σημειώνοντας ότι το κάτι παραπάνω για τα παιδιά της μειονότητας δεν συνιστά καμία διάκριση. "Όποιοι το αντιλαμβάνονται διαφορετικά σκέφτονται στρεβλά".
  Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Κωστής Παπαϊωάννου, σημείωσε πως δυο σημαντικά πράγματα που πέτυχε το πρόγραμμα είναι ότι "έβαλε το σχολείο στο κέντρο της κοινότητας και έκανε το μαθητή κέντρο του σχολείου".
  Ως ένα από τα πιο ελπιδοφόρα πράγματα στην Ελλάδα χαρακτήρισε το πρόγραμμα ο δημοσιογράφος Παύλος Τσίμας, προσθέτοντας πως πολλοί πάγοι έλειωσαν στα 15 χρόμια λειτουργίας του.
                        ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΗΜΕΡΑ ΟΡΓΑΝΩΝΕΙ
-  μαθήματα ελληνομάθειας σε 6.000 παιδιά στα σχολεία και στα 10 κέντρα (ΚΕΣΠΕΜ)
  - μαθήματα ελληνικών σε 300 ενηλίκους, κυρίως μητέρες
  - μαθήματα τουρκικών σε 650 εκπαιδευτικούς
  - θερινές κατασκηνώσεις
  Διαθέτει 4 κινητές μονάδες που ταξιδεύουν στα απομακρυσμένα μειονοτικά χωριά με υλικό μάθησης και δανειστική βιβλιοθήκη"

  Μπράβο, λέμε εμείς...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου